وبلاگ

فرازدان » وبلاگ
وبلاگ۱۳۹۸/۱۲/۵ ،۰۷:۵۷:۱۶ +۰۰:۰۰

شرح وظایف مدیر پروژه و سرپرست کارگاه

مدیر پروژه مهمترین نقش در ساختار سازمانی یا چارت سازمانی یک پروژه است. شناخت کافی از این نقش و داشتن دانش کافی از وظایف محوله به آن تاثیر ویژه ای در موفقیت پروژه دارد. وظایف مدیریت پروژه شامل موارد زیر می باشد؛  حضور در جلسه KOM (هماهنگی اولیه برای شروع کار پروژه) و رفع ابهامات اجرای پروژه و توافق برای [...]

تهیه جدول PMS در اکسل برای کنترل پروژه

یکی از مهمترین جداول در گزارش ماهیانه پروژه ، جدول PMS که در فرمت اکسل معمولا ارائه می گردد. این جدول Progress Table و یا Progress Measurement System نامیده می شود. در ادامه این مطلب روش تهیه جدول PMS را شرح می دهیم. در یک فایل اکسل، یک شیت جدید ایجاد کرده و سپس جدولی را تشکیل می دهیم که [...]

چگونه دانش مدیریت پروژه بر موفقیت پروژه‌ها تاثیر می‌گذارد؟

برای بیشتر افراد ، تجربه شکست در پروژه ها اصلا خوشایند نیست. بعضی اوقات اعضای تیم ، سر اینکه چه کاری ، به چه نحوی باید انجام شود ، به توافق نمی رسند. گاهی هم تاریخ مهلت های تعیین شده می گذرد و مشتری ناراضی می شود. همین امر هم باعث ضعیف شدن روحیه ها در تیم کاری و برخوردهای [...]

فاز های پروژه یا مراحل اجرای پروژه

فاز های پروژه یا مراحل اجرای پروژه همیشه باید به این مطلب توجه داشت که بیشتر فعالیت هایی که باید توسط افراد تیم پروژه کامل شود، شباهت های زیادی به هم دارند. آن فعالیتها از شروع کارهای پروژه گرفته، تا اتمام آنها، عموما برای تمامی پروژه ها یکسان هستند. چه پروژه ساده باشد چه دشوار و پیچیده ، یا اینکه [...]

فرایندهای ۴۹ گانه پمباک ۲۰۱۷ ویرایش  ششم

استاندارد مدیریت پروژه PMBOK در سال ۲۰۱۷ ویرایش ششم دارای ۵ گروه فرآیندی و ۱۰ حوزه دانشی و ۴۹ فرآیند می باشد. در ادامه چهل و نه فرآیند این استاندارد را ذکر می نماییم. مدیریت یکپارچگی تدوین منشور پروژه تدوین برنامه مدیریت پروژه هدایت و مدیریت کار پروژه مدیریت دانش پروژه نظارت و کنترل کار پروژه اجرای کنترل یکپارچه تغییر [...]

مراحل تهیه برنامه زمانبندی با MSP

مهمترین مراحل تهیه برنامه زمانبندی با MSP شامل موارد زیر است؛ مرحله اول: تهیه منشور پروژه و پیگیری دستورالعمل های هماهنگی و تهیه WBS و برنامه زمانبندی و بروز رسانی آن و گزارشات. مرحله دوم: تدوین WBS با توجه به نیاز مدیریت و گزارشات درخواستی تهیه می گردد. مرحله سوم: تدوین لیست فعالیت ها و تهیه دیکشنری WBS شامل زمان [...]

چگونه رهبری تیم پروژه را انجام دهیم؟

شرکت ها برای دست یافتن به اهداف و چشم انداز خود نیازمند طراحی و اجرای پروژه های کوچک و بزرگ هستند. همه این پروژه های بزرگ و کوچک به انواع مهارتها ، تجربیات و تخصص‌ها برای تحویل محصولات و خدمات مورد نظر مشتری نیاز دارند. برای بومی سازی این تجارب و تخصص ها، باید گروهی از افراد ، که هر [...]

نمایش مقالات بیشتر